ABUS Bordo 6000A SmartX Het klassieke vouwslot wordt Smart!

Wetter/Ruhr, 21 juni 2023 – 's Werelds eerste Smart ABUS vouwslot  - de ABUS Bordo SmartX™ 6500A, krijgt een klein broertje. De klassieker en grondlegger van de Bordo vouwslotenserie krijgt een digitale upgrade en wordt dankzij de SmartX™ cilinder de slimme beveiligingsoplossing Bordo 6000A SmartX™.

Een slot dat je aanstuurt met je Smartphone – zonder sleutel

Het hart van deze nieuwe Bordo is de beproefde, elektronisch gestuurde, sleutelloze SmartX™ cilinder. Wil je je fiets veilig op slot zetten, dan kan dat nu eenvoudig met een smartphone en de nieuwste generatie Bluetooth. Hiervoor verbindt de gebruiker zijn slot eenmalig met de ABUS ONE-app voor iOS- of Android-apparaten via een QR-code.

De gebruiker heeft geen fysieke sleutel meer nodig: zodra hij met zijn smartphone het slot nadert, wordt de verbinding geactiveerd en kan hij de Bordo 6000 A SmartX™ openen of sluiten. Het slot kan via de ABUS ONE-app ook door andere personen worden gebruikt. Daarnaast kan de gebruikersgroep kan worden uitgebreid. Met individueel ingestelde toegangsrechten: binnen het gezin bijvoorbeeld permanent, maar met professionele fietsverhuur voor de duur van de huurperiode. Ook meerdere Bordo sloten met SmartX™ kunnen met de app worden bediend.

100 decibel alarm schrikt  dieven af

De grote "A" in de naam staat voor het alarm - de uitgebreide beveiligingsuitrusting met elektronische 3D-positiedetectie. Schudt iemand aan de fiets en probeert het slot open te breken, klinkt er een luid alarm van 100 decibel. De technologie voorkomt valse alarmen bij eenmalige kleine schokken. Praktisch, voor iedereen die vergeten is waar de fiets stond: de laatste locatie van de fiets wordt bij het vergrendelen opgeslagen en kan via de app worden opgeroepen. Het slot wordt opgeladen via een USB-C aansluiting op de computer, powerbank of met een adapter op het stopcontact.

De geïntegreerde LED's geven aan wanneer het tijd is om op te laden en is ook goed voor verschillende andere functionaliteiten zoals: de laadstatus van de batterij, het laadproces en de status van het slot, of het nu open of gesloten is.

De Bordo 6000A SmartX™ is ook mechanisch een betrouwbaar veiligheidssysteem voor de fiets. De staven, die zijn verbonden met hoogwaardige klinknagels en, die net als de massieve behuizing, zijn gemaakt van gehard speciaal staal, beschermen zelfs tegen massieve aanvallen.

De Bordo 6000A SmartX™ is vanaf het najaar van 2023 verkrijgbaar bij de vakhandel in een praktische lengte van 120 cm en in de kleur "zwart".

Bordo 6000A SmartX © ABUS

ABUS Bordo 6000A SmartX – Het klassieke vouwslot wordt Smart!

Bestand (zip) - 528.9 kB

Contact

Journalisten en redacties kunnen contact opnemen met onze Marketing- en PR-manager.

Maurice de Bekker
ABUS Nederland B.V. - Vestiging Terschuur Tolboomweg 10 3784 XC Terschuur