ABUS Granit Super Extreme 2500 Het fietsslot van extremen- extreem in ontwikkeling en extreem in weerstand

Wetter/Ruhr, 21 juni 2023 – Het is ABUS opnieuw gelukt om een baanbrekend slot te ontwikkelen. Met de Granit Super Extreme 2500 wordt een beugelslot geïntroduceerd wat dieven, zelfs met een slijptol, links zullen laten liggen.

In tijden waarin hoogwaardige e-bikes en bakfietsen de vijfcijferige prijs naderen en als zodanig als hoogwaardige objecten worden beschouwd, zijn speciale veiligheidsmaatregelen geboden. Dit geldt met name voor omvangrijke bakfietsen, omdat deze vaak 's nachts onbeheerd buiten moeten staan in plaats van in de kelder of schuur te worden gestald. Het risico op diefstal is dan ook veel hoger en de afgelopen maanden is gebleken dat diefstalpogingen met behulp van een accuslijpschijf steeds populairder worden – met name in grootstedelijke gebieden als Amsterdam, Berlijn, Londen en Chicago.

Nieuw type ringslot – All Mounting System

Als reactie hierop heeft ABUS een slot ontwikkeld dat is uitgerust om dit type agressieve aanval aan te kunnen. Het is gebaseerd op het beproefde en veiligste beugelslot in het ABUS-assortiment en technologisch vaandeldrager, de GRANIT X-PLUS 540. Dit slot heeft in vele onafhankelijke tests bewezen dat het de norm zet op het gebied van veiligheid. In een intensief ontwikkelingsproces is het beugelslot verfijnd en de weerstand aanzienlijk verbeterd. Deze verbetering van het "Made in Germany"-slot werd mogelijk gemaakt door het gebruik van een speciaal materiaal van wolfraamcarbide, een van de hardste materialen ter wereld, dat vooral wordt gebruikt in de versterkte 13 mm dikke parabolische beugel en het slothuis en tart de aanvallen met een flexibele accuslijpschijf. De oppervlakken zijn zo verfijnd dat de flexibele schijf zichtbaar moeite heeft en extreem snel slijt, waardoor vervanging nodig is - de dief zal deze inspanning weigeren en verder gaan met iets dat gemakkelijker te openen is.

OneKey – één sleutel voor meerdere sloten

Het vlaggenschip uit het ABUS beugelslot segment heeft een XPlus-cilinder, een schijfcilinder die niet kan worden geopend door intelligent lockpicken. Dit maakt het slot ook ONE KEY-ready om met extra sloten voor de fiets te combineren of een aangepast sluitsysteem te creëren voor de familie, het bedrijf of de verhuurdienst, zodat alle bijbehorende sloten met één sleutel kunnen worden bediend.

De grootte van het slot weerspiegelt ook de gebruiksvriendelijkheid. Dankzij de grootte van de beugel is de Granit Super Extreme 2500 niet alleen geschikt als immobilisatiesysteem, maar kan het ook aan een vast object worden vastgemaakt en  beveiligd dan tegen meeslepen – een belangrijk voordeel!

De ongelooflijke veiligheid van de Granite Super Extreme 2500 komt tot uiting in het opvallende, veelzijdige en hoekige ontwerp met een zwarte, matte afwerking. Een nieuw ontworpen slothouder draagt bij aan het gemak van flexibele montagemogelijkheden op de bagagedrager en de achterzijde van de fiets.

De Granit Super Extreme 2500 is vanaf het najaar van 2023 verkrijgbaar in de vakhandel.

Granit Super Extreme 2500© ABUS

ABUS Granit Super Extreme 2500: het fietsslot van extremen - extreem in ontwikkeling en extreem in weerstand

Bestand (zip) - 4.2 MB

Contact

Journalisten en redacties kunnen contact opnemen met onze Marketing- en PR-manager.

Maurice de Bekker
ABUS Nederland B.V. - Vestiging Terschuur Tolboomweg 10 3784 XC Terschuur