Gjensidig suksess – ABUS og Pikeur samarbeider innen ridesport

ABUS og Pikeur samarbeider innen ridesport Dobbelt paukeslag

ABUS og Pikeur samarbeider innen ridesport

Wetter/Ruhr, Herford – 17. september 2020

ABUS, August Bremicker Söhne KG, utvider sitt sikkerhetsutvalg til å omfatte rytterhjelmer og kunngjør samtidig et globalt samarbeid med Pikeur fra huset bugatti Holding Brinkmann Group.

Gjensidig suksess – ABUS og Pikeur samarbeider innen ridesport

Etter mange suksessrike år innenfor feltet sykkelhjelmer, med utstyr til blant annet WorldTour-laget Movistar Team, har sikkerhetsprodusenten fra Nordrhein-Westfalen bestemt seg for å utvikle og markedsføre en kolleksjon av ridehjelmer av høy klasse. «For oss er dette, etter alle disse årene (ABUS-hjelmer har eksistert siden 1994), et logisk og naturlig skritt videre, og vi ser fram til å samarbeide med ridebransjen og vår samarbeidspartner PIKEUR», sier daglig leder Christian Bremicker hos ABUS.

Samarbeidet med verdens ledende leverandør av rytterutstyr PIKEUR omfatter områdene salg, logistikk, utvikling og idrettsutøvere/toppidrett og gjelder internasjonale markeder og spesialforhandlere innen klær og utstyr til ryttere. Dette er en viktig milepæl for daglig leder Klaus Brinkmann i bugatti Holding Brinkmann Group. «Med et så tett samarbeid er to ting avgjørende for oss: faglig utvikling i begge selskapene og det personlige samarbeidet mellom partene. Begge deler passer glimrende.»

Resultatet av samarbeidet vil overbevise profesjonelle ryttere og ambisiøse hobbyryttere:

Hjelmer med det høyeste sikkerhetsnivået, innovativ teknologi og utmerket design – spesielt skreddersydd for hestesportens høye krav til form, funksjon og komfort.

Som et familieselskap som har virksomhet over hele verden, administreres ABUS av fjerde generasjon av eierfamilien. Gjennom sin nesten 100 år lange historie har ABUS definert nye standarder. Design, innovasjon, sikkerhet – dette er det ABUS, med sine mer enn 3500 ansatte fordelt på virksomhetsområdene sikkerhet i hjemmet, sikkerhet i bevegelse og eiendomssikring, representerer. ABUS har ledende ekspertise innen sykkelhjelmer – både urbane, barnevennlige og sportslige. Topplag innen internasjonal profesjonell sykling setter sin lit til hjelmene fra ABUS.

Familieselskapet PIKEUR Reitmoden fra Werther/Westfalen ble grunnlagt i 1947, tilhører bugatti Holding Brinkmann og drives nå av andre og tredje generasjon. PIKEUR er verdensledende innen profesjonelt utstyr til rytter og hest. De innovative og elegante produktene beviser sin kvalitet hver dag på internasjonale ridearenaer og brukes under de olympiske leker. Siden 1972 har Pikeur også utstyrt den tyske olympiske komité for ridesport og flere mesterskapslag.

Kontakt:

Ihr Pressekontakt bei ABUS August Bremicker Söhne - Mobile Sicherheit
Zuständig für Fahrrad- und Motorradsicherheit sowie die Themen Sport, Marine und Outdoor

Holger Beelmann