Tysklands beste arbeidsgivere ©ABUS

Beste arbeidsgiver ABUS er blant dem...

Spørreundersøkelse blant 45 000 ansatte – ABUS er blant de beste arbeidsgiverne i Tyskland

Wetter/Ruhr – tirsdag 4. februar 2020

Innenfor rammen av en storstilt studie har over 45 000 ansatte blitt spurt om de ville anbefale sin nåværende arbeidsgiver til andre. Resultatene av denne undersøkelsen utført av markedsundersøkelsesinstituttet Statista og nyhetsmagasinet Stern førte til studien «Tysklands 500 beste arbeidsgivere». Sikkerhetseksperten ABUS fra Wetter ble rangert som nr. 82. i den totale rangeringen, 10. plass i kategorien «Varige forbruksvarer» og tredjeplass i konkurransen om de mest attraktive arbeidsgiverne i Ruhr-området.

Vi er svært takknemlige for dette resultatet. Denne utmerkelsen er dessto mer verdifull ettersom den ikke kommer fra eksterne eksperter, men i hovedsak fra de som med sin daglige bruk gir et betydelig bidrag til selskapets suksess : våre ansatte. Derfor takker vi spesielt våre ansatte for dette flotte resultatet. For oss er dette både et bevis og et insentiv til å fortsette å sette mennesker i sentrum for våre handlinger og gi et best mulig arbeidsmiljø. «Den ekstremt lave gjennomstrømningen og den høye andelen ansatte som har jobbet for ABUS i flere tiår viser oss at denne veien er den rette» sier Christian Rothe fra ABUS-ledelsen, som har fullført utdannelsen sin hos ABUS og har hatt forskjellige funksjoner siden den gang og har jobbet kontinuerlig for selskapet.

Bakgrunn for studien

Grunnlaget for studien var en studie av rundt 2500 arbeidsgivere i Tyskland som hadde minst 500 ansatte. På forhånd var disse selskapene delt inn i totalt 24 kategorier. Forutsetningen for å bli inkludert i evalueringen av studien var at det ble gitt minst 100 vurderinger av selskapet. Spørreskjemaet omfattet mer enn 50 forskjellige aspekter, det mest vektede aspektet var «Anbefales».
Totalt var rundt 1,34 millioner anmeldelser av 1200 selskaper inkludert i vurderingen. Den nettbaserte undersøkelsen ble utført mellom 1. juli og 12. august 2019.

Medier

Tysklands beste arbeidsgivere

Fil (zip) - 3.8 MB

Kontakt:

Ihr Pressekontakt bei ABUS August Bremicker Söhne - Haussicherheit und Brandschutz
Zuständig für Türsicherheit, Fenstersicherheit, Brandschutz, Vorhangschlösser, Containersicherheit

Jorga Burri-Grisloff