Lær mer om det fremragende testresultatet fra Stiftung Warentest for RWM150 © ABUS

RWM150 testvinner hos Stiftung Warentest Førsteplass til ABUS-røykvarsler

Wetter/Ruhr, 17. desember 2020
De henger i taket, er nå påbudt på landsbasis og redder liv når det gjelder: Røykvarslere. Ved en brann varsler de med en skarp alarmlyd og beskytter mot alvorlige følger. Stiftung Warentest har testet hvor godt disse enhetene reagerer i verste fall og har publisert resultatene i den siste utgaven av magasinet «test» (01/2021). Modellen som ble testet fra ABUS, RWM150, har blitt vurdert til «God» (1,9) og tar dermed – sammen med fire røykvarslere – førsteplassen. Den er VdS-sertifisert, har Q-etikett og er spesielt holdbar og vedlikeholdsfri takket være et innebygd 10-årsbatteri.

En «god» røykvarsler beskytter når det gjelder og skal ikke være dyr © ABUS

En «god» røykvarsler beskytter i alvorligste tilfelle og må ikke være kostbar – slik som ABUS-røykvarsleren RWM150, som av Stiftung Warentest har blitt vurdert med vurderingen «god». Med en batterilevetid på 10 år koster det bare rundt 2 Euro i året å beskytte liv og helse. © ABUS

Testseier til ABUS-røykvarsleren RWM150 © ABUS

Testseier for ABUS – røykvarsleren RWM150 har blitt vurdert av Stiftung Warentest til «god». Takket være det innebygde 10-årsbatteriet er den spesielt holdbar og vedlikeholdsfri. © ABUS